Silnik odrzutowy z drukarki
26 lutego 2015, 10:09Australijscy eksperci zaprezentowali pierwszy w historii drukowany silnik odrzutowy. Tego typu urządzenia mają zużywać mniej paliwa, być lżejsze i tańsze od silników produkowanych obecnie. Inżynierowie z Monash Univeristy oraz powołana przez uczelnię firma Amaero Engineering już tworzy tajne prototypy dla Boeinga, Airbusa, Raytheona oraz Safrana

NASA prezentuje łódź do badania Tytana
16 lutego 2015, 10:08Podczas Innovative Advanced Concepts (NIAC) Symposium NASA zaprezentowała koncepcję pojazdu, który miałby pływać w składających się z metau i etanu oceanach Tytana, księżyca Saturna. Agencja pokazała też film wideo stworzony przez Glenn's COMPASS Team we współpracy z naukowcami z Applied Research Lab.
Nanomaszyny w ciele zwierzęcia
26 stycznia 2015, 10:28Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego donieśli na łamach ACS Nano o pierwszych testach mikroskopijnych „maszyn”, które dzięki własnemu napędowi poruszały się w ciele zwierzęcia. Testy przeprowadzono na myszach, a maszyny dostarczyły nanocząstki do wyściółki żołądka zwierząt. Dotychczas tego typu urządzenia były testowane jedynie na hodowlach komórek.

Intel obiecuje 10-terabajtowy SSD
21 listopada 2014, 12:45Intel twierdzi, że dzięki rozwojowi układów 3D NAND będzie w stanie w ciągu dwóch najbliższych lat dostarczyć na rynek napęd SSD o pojemności 10 terabajtów. Jeśli to się uda napędy SSD mogą w końcu stać się konkurencyjne cenowo względem tradycyjnych HDD.
Odrzut z laserem w kosmosie
30 października 2014, 12:23Jurij Rezunkow z Instytutu Inżynierii Instrumentów Optoelektronicznych i Aleksander Schmidt z Instytutu Fizyki im. Ioffego zaproponowali na łamach Applied Optics nowy typ napędu kosmicznego. Miałby on być połączeniem współcześnie używanego napędu odrzutowego i napędu laserowego wykorzystującego ablację

NASA potwierdza: niemożliwe jest możliwe
1 sierpnia 2014, 14:13NASA pośrednio potwierdziła, że „niemożliwy” relatywistyczny silnik elektromagnetyczny EmDrive ma prawo działać. Jeśli eksperci Agencji nie popełnili błędu to możemy być świadkami znacznego przełomu na polu badania i wykorzystania przestrzeni kosmicznej. Eksperci NASA przetestowali bowiem silnik podobny do EmDrive i uznali, że wytwarza on ciąg.

Uruchomili silniki wiekowej sondy kosmicznej
7 lipca 2014, 10:54Amatorom skupionym wokół ISEE-3 Reboot Project udało się uruchomić silniki sondy International Sun-Earth Explorer 3. Leciwa sonda, którą NASA odesłała na emeryturę w 1997 roku zbliżyła się niedawno do Ziemi. Pojazd opuścił Ziemię w 1978 roku i przeprowadził szereg misji, które opisaliśmy we wcześniejszej informacji.
Tak gęsto jeszcze nie zapisywano
20 maja 2014, 09:01Naukowcy pracujący dla IBM-a i FUJIFILM zaprezentowali taśmę magnetyczną o rekordowej gęstości zapisu danych. Pozwala ona na zarejestrowanie 85,9 miliarda bitów na cal kwadratowy. To oznacza, że w standardowym kartridżu o wymiarach 10,2x10,5x2,2 cm można zapisać do 154 terabajtów danych.

Odpalili Oriona
29 października 2013, 10:19W Orionie, pierwszym załogowym pojeździe do głębokiej eksploracji kosmosu, po raz pierwszy włączono zasilanie. Pojazd został wyposażony w awionikę i włączono prąd. Wstępne testy wykazały, że komputer, system zasilania i system przekazywania danych działają tak, jak się spodziewano

Rekordowe przyspieszenie elektrycznego samochodu
25 września 2013, 12:09Studencki zespół DUT Racing z Uniwersytetu Technologicznego w Delft w Holandii pobił rekord przyspieszenia od 0 do 100 km/h dla pojazdu elektrycznego. Poprzedni rekord wynosił imponujące 2,68 sekundy. Teraz został poprawiony do 2,15 s